Etter hjemkomst / Glemte saker
Glemte saker: Vi er glade for
og hjelpe deg med glemte saker. Ta kontakt med oss via telefon eller
email: info@mixxtravel.no umiddelbart
etter hjemkomst. Jo mer informasjon du gir ( hva er glemt, hvor er det glemt
etc. ) desto større er sjansen for at vi finner dine ting. Når vi har mottatt
forespørselen din, sender vi dette til destinasjonen, som deretter kontakter
hotellet, busselskapet etc.
Finner vi den glemte gjenstanden vil dette bli hentet
av vårt personale mot et gebyr på 200 kr. Vi oppbevarer den gjenstand til vi
får sent den hjem til Norge. Gebyret kan betales til Mixx Travel konto hos
Nordea Bank: Reg Nr. 5501 – Konto Nr. 0729940267. Husk oppgi ditt booking
nummer.
Glemte gjenstander
blir sent til Norge på egen regning og eget ansvar. Det er dessverre ikke mulig
sende glemte gjenstander med fly, derfor blir det sent med post fra Tyrkia. Det
er ikke tillatt å sende elektronikk (telefoner, datamaskiner, iPads osv.) med
posten.
Har du glemt noe på flyet må du selv etterlyse dette
på flyplassen eller kontakte flyselskapet umiddelbart etter ankomst / retur.
Mixx Travel har ikke mulighet til og be om glemte gjenstander fra flyselskapet.
Vi gjør oppmerksom på at det dessverre kan hende at
savnede gjenstander ikke blir funnet, selv om du tar kontakt like etter du har
kommet hjem.
Mistet / skadet bagasje: Tap eller skade på
bagasje under flyturen, må du umiddelbart etter landing og før du passerer
tollen ta kontakt med flyselskapet/ bagasjeservice på flyplassen for og få
laget en rapport (PIR rapport). PIR
rapporten må du bruke når du kontakter ditt eget forsikringsselskap eller flyselskapet.
Vær oppmerksom på at en PIR rapport ikke kan kan gjøres etterpå.
Reklamasjon: Det er i alles interesse at evt
feil eller mangler på ferien blir utarbeidet under ferien. Derfor er det viktig
at du umiddelbart kontakter våre guider på destinasjonen hvis du opplever
problemer. Kontakter du ikke guiden under oppholdet mister du retten til å klage når du kommer hjem. Vi må understreke at våre medarbeidere i Norge/Sverige/Danmark
ikke har mulighet for å rette henvendelser til f.eks hotellene - derfor skal
guidene på destinasjonen kontaktes. Ønsker du å reklamere etter hjemkomst, må
du sende en skriftlig klage etter ferien til reklamasjon@mixxtravel.no.
Husk å oppgi ditt reservasjon/booking nummer.
Dersom partene
ikke blir enige, kan saken sendes til Kammarkollegiet, Slottsbacken 6, 111 30
Stockholm, Sverige – www.kammarkollegiet.se